PING BUSUK

Isnin, 30 April 2012

PERDANA MENTERI KRISTIAN PERTAMA MALAYSIA...



Rahsiakan dari Pengetahuan PAS - PM pertama Kristian
Anak-anak Melayu sibuk dengan demo dan bantah. Berkorban melakukan sesuatu yang bukan sahaja sia-sia bahkan akan meranapkan apa yang mereka sendiri harapkan. Ada rahsia besar yang tidak mereka ketahui. Jika mereka mengetahuinya, pasti mereka tidak melakukan kerja bodoh dan gila ini. Bukan sahaja bangsa mereka akan hancur, malah agama Islam juga ikut musnah.

Perancangan telah diatur kemas dan sedang berjalan dengan baik. PRU 13 adalah landasan mula pelaksanaan Pancangan Kristianisasi Malaysia yang pastinya akan membuahkan kejayaan menjelang PRU 14 nanti. Biarpun kalah dalam PRU kali ini, mereka akan meneruskan momentum pertentangan rakyat kepada UMNO sebagai pemerintah Melayu Islam. Tidaklah menjadi rahsia lagi sekarang bahawa jika benar wujud rancangan tersebut, sudah tentu dengan bantuan pakar dari para pelobi antarabangsa.

Faktor Anwar Ibrahim cukup penting. Keupayaannya Anwar memecah belahkan orang Melayu amat berguna bagi mereka terutama kemampuannya menguasai PAS.

Rancangan sebenar masa hadapan mereka bukan untuk melantik Anwar sebagai PM sebagaimana yang kita fahami. Mereka memberi sokongan padu kepada Anwar hanya untuk mempermudahkan mencapai tujuan sebenar mereka. Malaysia bakal menjadi sebuah negara Kristian dan diterajui oleh bukan Melayu sebelum 2020. Bagaimana dengan nasib Institusi Raja-raja Melayu? Mereka akan menerima nasib sebagaimana dengan nasib waris Kesultanan Singapura. Semuanya akan ditamatkan.

Mereka amat yakin bahawa mereka akan mencapai kejayaan padu pada 2017 nanti (PRU 14). Mengapa?

Sehingga hari ini DAP hanya bermain wayang. Karpal masih belum mempercayai Anwar Ibrahim sepenuhnya walaupun mereka berada dalam kapal yang sama dan Anwar dilantik sebagai kapten. Masa Anwar akan berakhir bila PR menguasai negara. Tidak mustahil ia dilupuskan oleh agen pelobi mereka sendiri untuk memberi laluan DAP menguasai politik sepenuhnya. Lee Kuan Yew Dibenarkan Memerintah Malaysia Buat Sementara, syarat PRU13 Dari PAP Kepada DAP.

PESAN LEE KUAN YEW KEPADA DR. CHAN MEN HIN - SEBELUM SAYA MATI SAYA MAHU MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA WALAUPUN 1 MINIT

Sumber Dalaman DAP yang terbocor kepada umum menunjukkan bahawa mereka amat serius dalam perkara ini. Orang Melayu sekarang dibiar mabuk dengan perasaan membenci pemerintah yang berjaya didorong oleh Anwar. PAS dipergunakan untuk menghakis pengaruh UMNO.

Dalam saat Melayu berkecamuk dan berpecah belah, mereka (DAP dan PAP) menyediakan plan mereka sendiri. Mereka terus menyusun langkah demi langkah untuk menguasai Putrajaya. Kita tidak tahu berapa banyak lagi rahsia mereka yang masih belum terbocor. Walaupun begitu, apa yang telah sampai kepada pengetahuan kita sudah cukup untuk menakutkan kita. Melayu dalam kekeliruan terpaksa menyerahkan negara kepada bangsa asing.

Siasatan mymassa mendapati terdapat beberapa perkara rahsia yang tentunya tidak diketahui anak-anak muda kita di Dataran Merdeka. Apa yang mereka lakukan hanyalah salah satu dari percaturan luar pentas oleh Pertubuhan Rahsia Kristian Malaysia untuk merampas kuasa dari umat Islam. Ini Rahsianya, bacalah dengan serius...

1. Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Jeff Ooi, Elizeberth Wong, Tian Chua, Tony Pua dan beberapa lagi pemimpin DAP dan PKR Kristian telah mengadakan pertemuan dengan pastor-pastor dan wakil-wakil gereja dari luar negara untuk membincangkan dua perkara penting menjelang Dua Kali PRU kelak. Target mereka yang pertama ialah PRU13 dan kedua PRU14. Apakah Target mereka?

2. Jeff Ooi memanjangkan pesanan para penderma Kristian di luar negara bahawa mereka mahukan kejayaan hasil sumbangan tidak terkira mereka. Jeff Ooi menunjukkan rasa cemas dan bimbang kerana beliau merupakan wakil parti pembangkang dalam mendapatkan dana-dana PRU.

3. Lim Guan Eng menyatakan dalam PRU13 nanti, pasukan PAP di bawah arahan Lee Kuan Yew akan menghantar beberapa pasukan untuk membantu PR yang merupakan modus operandi yang diasingkan daripada keterlibatan PAS. LGE kata dalam modus ini PAS diketepikan, sebab ianya melibatkan cita-cita Kristian yang PAS tak boleh tahu! Kenyataan LGE ini mengimbas kembali PRU di negara kita tahun 1960an dahulu di mana PAP menghantar 9 hingga 11 Calon PAP bertanding di Parlimen Malaysia. PAP hanya menang di Bangsar sahaja. Sudahkah kamu lupa??? Kini PAP kembali lagi.

4. Perdebatan berlaku antara Karpal dengan Tian Chua. Tian Chua membangkitkan kelambatan Dana yang sampai kepada PKR dan bertanya mengapa poster-poster PR yang dibuat di negara China (kenapa dibuat di China? Adakah ia mempunyai maksud tertentu?) belum sampai-sampai lagi. LGE meyakinkan Tian Chua poster-poster itu akan sampai melalui Pelabuhan di Pulau Pinang dan Singapura dalam seminggu dua lagi. Jika lambat juga kata LGE, poster-poster dan bendera itu akan dikirim melalui kapal terbang ke Pulau Pinang.

5. Pasal Dana lambat, Karpal minta dia terus rujuk kepada bosnya, Anwar Ibrahim.

Karpal meminta Tian Chua jangan percaya Anwar kerana dia Islam, bila-bila boleh pusing. Karpal ingatkan Tian Chua, Anwar memiliki rumah dan harta di Amerika, jika dia kalah dia boleh pindah di sana. Karpal meminta Tian Chua fokus kepada bagaimana menjayakan DAP menjadi PM Kristian yang pertama di Malaysia.

Karpal kata undang-undang di Malaysia boleh diubah dengan syarat DAP mesti menang 80 Kerusi Parlimen dan PKR mesti menang 30 Kerusi Parlimen. Karpal juga ingatkan Tian Chua gunakan PAS hanya untuk lemahkan UMNO sahaja.


6. Minggu depan (April 2012?), LGE akan ke Singapura untuk kali ke 12 dalam tempoh tidak sampai 14 bulan. Kita tunggu............ sumber


Andai Melayu masih belum faham mengenai perancangan ini, ia bermakna rancangan mereka akan dicapai dengan mudah. Mereka telah lama berusaha agar orang Melayu gagal dalam ekonomi dan kekuasaan kewangan menjadi milik mutlak mereka. Melalui wang, mereka membeli semuanya termasuk kuasa politik. Mereka sudah begitu hampir memiliki semuanya berkat kerelaan dan sokongan bangsa Melayu dan umat Islam sendiri. Selain Yahudi (Zionis USA) kini muncul pula penghulur dana yang baru kepada PR iaitu kaum Nasrani (Jesuit?).

Keadaan semakin gawat. Siapakah yang akan dipersalahkan nanti? DAP atau kita sendiri?

Sayangnya UMNO dan PAS masih mahu terus memusuhi satu sama lain melalui muslihat Anwar Ibrahim. Inilah punca malapetaka yang menghancurkan Islam dan Melayu. Kami sayang UMNO kerana mereka telah buktikan kejayaan menjaga dan memajukan bangsa. Menjadi pengawas dari ditindas oleh pedagang kaum mendatang yang rakus. Kami sayang PAS kerena perjuangan Islam mereka yang kukuh. Mengutamakan Islam dari yang lain (kecuali sekarang?).

Kami mahu mereka bersatu demi masa depan Melayu dan Islam. Jika tidak...........

Bersatulah MELAYU ISLAM sebelum NASI MENJADI BUBUR...


Khamis, 26 April 2012

FASHA SANDHA PUNYA KAD JEMPUTAN KAHWIN..

  Tahniah Fasha Sandha, ini lah rupa nya kad jemputan untuk hari istimewa pelakon jelita ini yang bakal di langsung kan di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 27 april 2012 ini.
  Moga pasangan ini berbahagia ke akhir hayat...


jangan ada sesape kecewa plak yer... hehehe..

Rabu, 25 April 2012

PTPTN; NAK PERCUMA KAN, ADA CARA NYA...

Pendidikan percuma memang bagus. Jika kita mampu. Namun kos belajar makin meningkat. Kerajaan memberi alternatif kepada pelajar, oleh kerana kerajaan mungkin tidak sekaya dulu, sesiapa yang berminat boleh meminjam. Bila pinjam, kena bayar. Jika tidak mahu bayar, jangan pinjam.

PTPTN bukan paksaan. Bukan semua orang perlu ambil. Untuk memberi motivasi kepada pelajar, sesiapa boleh score Degree Kelas Pertama akan di jadikan biasiswa. Jadi pinjaman itu bukan sebenarnya pinjaman kerana ada unsur galakan. 

Jika kita setuju siapa yang layak ke universiti adalah golongan intelligent, maka kita setuju semua mereka boleh dapat degree kelas pertama. Jika mereka gagal mendapat degree kelas pertama, bukan kerana mereka tidak intelligent tetapi kerana mereka tidak fokus, malas, berdemo dan sebagainya.

Semasa isteri saya belajar di Ireland, rakan serumahnya seorang pemudi Cina bernama Audrey Lim Soo Yen. Tidak seperti isteri saya yang mendapat biasiswa JPA, Audrey terpaksa meminjam untuk belajar medicine di Ireland. 

Yuran di National University Ireland Galway(NUI) adalah dalam 28 ribu Euro setahun. Cuba kali dengan RM ketika itu 1 Euro = 5 RM. Sepanjang coursenya, Audrey meminjam hampir 1 juta RM. Sekarang Audrey masih bekerja sebagai doktor di Ireland, untuk melunaskan hutangnya.

Kerajaan menaja pelajar atas kriteria-kriteria tertentu seperti isteri saya sebagai kuota bumiputera dan merit atau seorang berdua kaum Cina dan India atas kuota merit saja. Jika ada pelajar yang layak dan kerajaan tidak mampu menyara mereka kerana kehabisan kuota, maka kerajaan mewujudkan tabung pinjaman seperti PTPTN untuk memberi peluang kepada ramai pelajar selain tajaan boleh belajar.

Di Malaysia, niat baik ini sudah dipolitikkan. Kononnya desak kerajaan beri pendidikan percuma. Kerajaan boleh bagi, namun akan jadi terhad. Apa jadi kepada yang layak, berminat tetapi tidak layak menerima biasiswa? Kepada siapa mereka akan meminta bantuan. Kepada along? Ceti haram? Mak bapak gadai tanah?

Rafizi Ramli kata salah satu jawapan kepada hapusnya PTPTN ini adalah mereka akan hadkan kemasukan pelajar ke universiti kerana secara realiti kerajaan tidak boleh tanggung semua. Ini sebenarnya menuju ke belakang yang sepatutnya rakyat Malaysia mara ke hadapan.

Kita ambil contoh Audrey. Beliau tidak dapat tajaan kerajaan namun beliau layak untuk menjalani kursus medicine. Beliau meminjam dan menjadi doktor. Dan ramai seperti beliau. Jika kerajaan hanya mampu contohnya menaja 10 orang kerana kewangan terhad, rakyat Malaysia hanya mendapat 10 doktor. Dengan adanya kemudahan meminjam(tanpa cagaran) Malaysia akan mendapat lebih dari 10 doktor. 

Audrey tidak meminjam PTPTN. Saya tak tahu detail pinjamannya. Mungkin melibatkan cagaran. Saya tak tahu. Namun PTPTN memberi pinjaman tanpa cagaran, dengan interest(untuk pentadbiran) yang rendah. Ibubapa pelajar tidak perlu mengadai apa-apa.

Jika pelajar hendak demo sangat, lebih baik demo perkara yang lebih baik seperti hapuskan AP kereta, minta turunkan kadar interest rumah dan sebagainya. Setakat pinjaman PTPTN, bayar saja lah. Jika tak nak bayar jangan pinjam. Tapi jangan menyusahkan orang lain yang perlukan dana itu.

Simple logic.

sumber;http://sribuana.blogspot.com

Selasa, 24 April 2012

DALAM MASA 11 JAM. GADIS.. DI ROGOL SAMPAI 2 KALI..


  Akibat terpengaruh dengan pujuk rayu teman lelaki menyebabkan seorang pelajar tingkatan empat sebuah sekolah menengah di daerah ini menjadi mangsa rogol sebanyak dua kali dalam tempoh kira-kira 11 jam dalam sebuah kereta.
Sebelum kejadian pada jam 8.30 malam, Selasa lalu, ketika pelajar berumur 16 tahun itu berada di rumah dia diajak keluar oleh seorang lelaki yang dikenali dengan panggilan Mat Sebu.
Difahamkan, mangsa bersiar-siar di sekitar daerah ini dengan menaiki sebuah kereta Proton Perdana berwarna hitam namun dia tidak mengingati nombor pendaftaran kereta tersebut.

Setiba di suatu kawasan di Kuala Besut, suspek memberhentikan kereta dan mereka berbual di dalam kereta tersebut.
Peluang itu dikatakan diambil oleh suspek untuk merogol mangsa di dalam motokar dan selepas merogol mangsa, suspek membawa mangsa ke rumah kawannya di Rantau Panjang, Kelantan.
Keesokannya, pada jam 7 pagi (Rabu), suspek telah membawa pelajar berkenaan ke sebuah rumah yang didakwa suspek rumah kakaknya di Kuala Besut.
Namun, dia sekali lagi dirogol oleh suspek di dalam kereta yang sama di kawasan itu sebelum suspek bertindak menghantar pulang ke rumah kakaknya di sebuah taman di Kuala Besut.
Keluarga mangsa yang mendapati mangsa tidak pulang pada hari tersebut mendesak dia menceritakan apa yang berlaku dan kemudian mendesaknya membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Besut.
Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut sedang dijalankan.
Menurutnya, kejadian rogol akibat pergau-lan bebas di daerah ini meningkat di daerah ini dan perkara ini perlu diatasi dengan sikap kecaknaan semua pihak termasuk mangsa.
“Remaja pada hari ini dinasihatkan jangan terlalu percaya pujukan lelaki walau dalam apa bentuk sekali pun dan ibu bapa berperanan mencegah kejadian ini berlaku dengan kawa-lan ketat,” katanya.
 psstt;... 6 orang kena rogol setiap hari. ...ish..ish....ish...

Isnin, 23 April 2012

DI TANGKAP KETIKA BERBOGEL DENGAN NELAYAN..


 Perbuatan tidak bermoral seorang pelajar perempuan sebuah institut kemahiran tempatan yang memadu asmara bersama teman lelaki di hotel murah, menerima padah apabila dia didenda RM2,800, atau dua bulan penjara kerana berkhalwat.
Pelajar berkenaan, Nurul Akmal Aishah, 19, dari Besut Terengganu menghadapi pendakwaan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Terengganu 2001.
Dia dicekup sepasukan pegawai penguat kuasa syariah, bersama teman lelakinya, di sebuah bilik di rumah tumpangan, dekat sini, kira-kira jam 1.30 pagi, 10 Februari lalu.
Ketika serbuan dilakukan, Nurul Akmal ditemui dalam keadaan terbaring tanpa pakaian dalam selimut.
Lelaki terbabit, dikenali sebagai Mohd Firdaud Wadu, 30, pula, hanya memakai jeans tanpa baju ketika membuka pintu bilik.
Soal siasat mendapati mereka tiada hubungan muhrim.
Pasangan terbabit juga mengaku telah melakukan persetubuhan sebelum itu.
Turut dirampas, pakaian dalam milik Nurul sebagai bahan kes.
Kedua-duanya yang mengaku bersalah selepas fakta kes dibacakan di hadapan Hakim Syarie, Shamsuddin Ngah kemudiannya menjelaskan denda masing-masing untuk mengelakkan dipenjara.
Dalam kes berasingan di Mahkamah Rendah Syariah, seorang pemandu lori, Md Zaid Abdullah, 33 dari Kuala Abang Dungun berhadapan satu waran tangkap kerana kegagalannya hadir untuk menghadapi pendakwaan pertudu­han khalwat.
Dia ditangkap pegawai penguatkuasa syariah ketika berada di sebuah bilik hotel di Jalan Baru Pak Sabah bersama seorang wanita bukan muhrim jam kira-kira 1.05 pagi, 10 Februari lalu.
Pasangannya, Noor Aishah Osman, 29, bagaimanapun hadir untuk mendengar pertuduhan lalu didenda RM2,700 atau dua bulan penjara setelah mengaku bersalah atas kesalahan mengikut Seksyen 31 (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.
Pendakwaan akan dijalankan semula terhadap Md Zaid pada 11 Jun depan.
Sinar

Ahad, 22 April 2012

KORANG BERANI KER...


..Assalammualaikum, hari ni saya nak berkongsi gambar yang mencerita kan tentang perjuangan dalam menempuh kehidupan yang serba mencabar ni.... mengajar erti kehidupan dan mensyukuri nikmat tuhan yang di beri kan kepada kita, betapa di negara kita ini tak der laa sampai teruk sangat nak pergi ke mana-mana sebab kita telah di kurnia kan dengan pelbagai kemudahan pengangkutan,HARGAI LAH segala kenikmatan yang kita kecapi ini sebelum di tarik balik.....


Perit nya kehidupan mereka ini kan..... anda pulak macam mana...

Jumaat, 20 April 2012

9 JENIS ANAK SYAITAN YANG SELALU FOLLOW ANDA.



‎9 Jenis Anak Syaitan.

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat.Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A’awan
Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (contoh: disko, kelab malam & tempat yang ada minuman keras).

5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yang sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour lain-lain.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yang mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumahtangga lagi).

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yang lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari

Mana satu jenis anak syaitan yang sering mengganggu anda ? Adakah jenis Walahaan iaitu was-was untuk menyebarkan maklumat ini ?

KITA PEMUDA PEMUDI ISLAM
KITA UMAT ISLAM AMBIL PEDULI !!!
ALLAHUAKBAR!!

Sebarkan..
psssssttt..;Setan betul si setan nie....

Khamis, 19 April 2012

VIDEO; SAAT AJAL MENJEMPUT SE ORANG SYUHADA..

 Video di bawah ni cukup-cukup menyayat hati takkala se orang syuhada yang hampir menemui saat-saat kematian nya, masih lagi sempat bersolat, sedangkan kita selalu mengabai kan waktu solat dan suka melewat-lewat kan nya. Moga roh syuhada ini di tempat kan di kalangan orang-orang yang terpilih di syurga ALLAH....aminn...
al fatihah...




Selasa, 17 April 2012

PENGHINAAN YANG TIDAK BOLEH DI MAAFKAN..

Sesungguh nya, mereka-mereka yang melaku kan perkara di bawah ini sudah terlalu amat-amat biadap dan kurang ajar  yang terlampau-lampau sangat tanpa memikir kan kesan nya terhadap agama dan bangsa, kenapa lah sampai mencemar kan akidah kesucian islam mereka hanya kerana ingin meluah ketidakpuasan hati mereka.Mereka-mereka ini sepatut nya layak di tangkap dan di hukum kerana menghina pemimpin-pemimpin islam yang telah membantu mereka.

Meletakkan bunga pada gambar seseorang adalah sama dengan budaya agama hindu yang menandakan si empunya gambar telah meninggal dunia. Kenapa sampai begitu bodoh sekali kelakuan korang semua. Itu kan cara agama HINDU.
  Boleh pulak rasa tak berdosa tu, sesungguh nya anda telah memalu kan mak bapak anda dan bangsa anda sendiri. Ingatlah di dalam sebuah hadis yang di riwayatkan dari Ibnu Umar bahwa Rasulullah saw bersabda,"Barang siapa meniru-niru satu kaum maka dia termasuk dari mereka".


Oleh sebab kebodohan mahasewel melayu tadi, maka cina-cina komunis bangsat ni pun melakukan perkara yang sama terhadap PM kita, memang betul-betul bangsat punya cina ni sebab terlebih makan taik babi maka itu lah jadi nya, mereka memang amat-amat benci kepada bangsa melayu yang telah memerintah negara ini . Ramai pulak yang like tu, mendidih jer rasa jiwa ni bila tengok gambar di bawah ni. Sudah terlampau kurang ajar sangat bangsa pendatang ni, dah bagi tempat tinggal yang selesa di negara ini, ini pula balasan mereka.
Kita tunggu pihak berwajip untuk bertindak walau pun kita tahu menteri tersebut sememang nya lembab dan penakut. Tengok lah perhimpunan bersih 2.0 dulu...beribu laporan polis di buat, tapi apa yang dia buat... wat derkkk jerr..... tuiiii...
akhir kata;Jangan cuba bermain api , kelak kedai ngan rumah korang kami bako....
 mereka2 ini tidak boleh di maafkan....

Ahad, 15 April 2012

TANAH PERKUBURAN YANG ANEH..

  Korang pernah dengar cerita tak, ada 1 kawasan tanah perkuburan yang bercampur antara islam,kristian dan jirat cina..
mereka gelarkan kubur 1malaysia , pasal semua ada kat situ kecuali hindu.


Apa macam, percaya tak? Tanah perkuburan ini terletak di daerah Rompin,Pahang.
tak kan pejabat agama islam tak nampak kot, atau buat2 tak nampak sebab dah seronok di ulit kesejukan aircond dalam ofis. nak tengok video pun ada...



 
renung-renungkan dan selamat beramal....

Sabtu, 14 April 2012

MESEJ ANEH DI SEBALIK FACEBOOK


Sebelum korang semua nak sign up Facebook, korang mesti kena jumpa gambar kat atas nie kan, korang tau tak, ada rahsia  di sebalik gambar ni, bagi yang dah tau.. diam yer..
ok... skrol ke bawah nie...
                                          |
                                          |
                                          |
                                          |
                                          |
                                          |
                                          |
                                          |


hahahaha...... jangan mare yerr.... gurau jer...
Kredit to;DUNIA EDY.

Jumaat, 13 April 2012

KEISTIMEWAAN UMAT NABI MUHAMMAD


Allah SWT selesai menciptakan Jibrail a.s dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan 124, 000 sayap). Setelah itu Jibrail a.s memandang dirinya sendiri dan berkata:
"Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?."

Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. "Tidak"

Kemudian Jibrail a.s berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.

Setelah selesai Jibrail a.s solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kamu telah menyembah aku dengan ibadah yang bersungguh-sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.' Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atas perintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu."

Kemudian Jibrail a.s berkata: "Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?"

Lalu Allah berfirman yang bermaksud. "Ya Jibrail, akan Aku berikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal..."

Kemudian Jibrail a.s meminta izin kepada Allah untuk melihat syurga Ma'waa. Setelah Jibrail a.s mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail a.s dengan mengembangkan sayapnya dan terbang, setiap dia mengembangkan dua sayapnya dia boleh menempuh jarak perjalanan 3000 tahun, terbanglah malaikat jibrail a.s selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dalam sujud:

"Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya, atau sepertiganya, atau seperempatnya? "

Kemudian Allah swt berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3000 tahun dan meskipun aku memberikan kekuatan kepadamu seperti kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yang telah kamu lakukan, nescaya kamu tidak akan sampai kepada sepersepuluh dari beberapa perpuluhan yang telah kuberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan solat dua rakaat yang mereka kerjakan....




DATO NAJIB PAKAI RANTAI ZHULIAN...


  Jika benar lah gambar di atas ni, henti-henti kan lah nak buat fitnah, dosa tu.. tak baik. Adalah lebih baik kalau pihak PR ni bangkit kan isu2 rakyat,  jadi lah pembangkang yang berhemah dan di pandang tinggi.Hari ni macam2 tomahan dan fitnah yang di lempar kan antara ke dua2 belah pihak. Turut sama terpalit, Raja-Raja melayu. Apa ni, jangan mengadai kan bangsa kita, malu di pandang oleh bangsa lain.
  Apa pun, selamat berkempen untuk meghadapi pilihan raya akan datang.... moga korang berjaya menawan hati kami PENGUNDI ATAS PAGAR...peaceee.....
pilih lah mana yang terbaik untuk kawasan anda...

hehehe..... jangan mare yerr....

Rabu, 11 April 2012

AMEK KAW ZED ZAIDI....

   Isu ketidak puasan hati mr zed ke atas kemenangan abg Aaron kita masuk episod baru, apa bila Aaron sanggup berkogsi trofi kemenagan itu dengan mr zed ... ermmm "trofi jer yer zed, kereta ngan rantai tak boleh tau..kau amik trofi jer, lagi pun itu yang ko nak kan zed, amik lah..aku pun tak nak ..bukan leh jual pun, hehehehe..."



  Relax laa bro, itu pun lu nak kecoh. Itu kan pilihan peminat dia. Lu lain lah, tak der peminat. Udah tu, terima jer lah trofi yang abg Aaron nak bagi tu. Tutup cerita. Kita orang tau lah ko nak glamer kan.. nak orang sebut nama ko.. piigiii dahh... belakon pun macam kayu balak reput... tuiiii... 
 korang baca lah kat link bawah nie..
http://pilihan-anda.blogspot.com/2012/04/zed-zaidi-kena-bantai-lagi-aaron-ajak.html

Selasa, 10 April 2012

‎25 SENARAI PEREMPUAN MURAHAN MALAYA..



1. Berambut perang..tak pun rambut kaler merah highlight sikit-sikit budget Avril

2.
Kau pintal-pintal rambut kat public dengan lidah terjelir-jelir..kau nak jadi pornstar eh?

3.
Snap gambar dari atas, buat duck face & kau upload kat Facebook..geli doh tengok..kalau 1 album nama kau, dalam tu semua muka itik kau. Muka penuh depan kamera..semuat-muat frame..bodoh

4.
Kau rasa comel bila kau type message 'ewww..jum lepak..busyan lorh...umah tadew orang..pakwe gie maen futsal pulark..busyan busyan! T__T' macam shit kau tahu tak

5.
Kau kerek bila kau makan kat fastfood ngan member-member kau..kau snap gamba sana-sini macam tempat tu tak de orang..annoying taek!

6.
Kau pakai baju nampak lurah tetek kau pegi jalan-jalan kat bandar..kau seronok lah abang misai pandang pastu tulis kat facebook 'nyampah nyew adew abang misai usya-usya kitew..tark syukew tark syukew larh' Perosak bahasa sial.

7.
Annoying doh tengok kau peluk laki or balak kau dekat public or shopping complex..kalau sangap sangat g rumah tumpangan RM30/nett



8. Kau pakai tudung tapi kau pakai jeans yang abang misai dari jauh boleh nampak shape bontot kau yang jatuh tu..lagi-lagi kalau lepas duduk, terselit 'celapong' (celah ponggong a.k.a pungkoq)

9.
Macam shit bila kau tulis kat facebook yang kau tengah tension, tengah sakit perut, tengah happy..weh..asal time berak kau tak tulis sekali 'kitew tengah berak..syuke syuke ^__^'

10.
Kau saje ubah-ubah relationship status kat facebook..kononnye kau ni macam best kejap Single, kejap in relation, kejap open..asal kau tak bubuh 'I am Lesbian'

11.
Nyampah tahu tak kalau kau tak reti bawak barang shopping sendiri..padahal 2 3 plastik je..tu pun nak suruh balak kau..balak kau nyampah ok..bukan suka pun

12.
Sikit-sikit kau ngadu kat member-member kau yang kau ada stalker kat kelas, kat office..konon kau tak tahu nak buat ape..ape doh perangai kau

13.
Kau bisik-bisik ngan member kau yang duduk semeja..padahal dekat meja tu tengah lepak 4 5 orang

15.
Bila kau lepak ngan member yang hot stuff, hensem-hensem, kool, kau tak pulak nak tegur member kau yang pakai tudung serabai plus muka berminyak 'she's not my friends..please lah'

16.
Kau tenung-tenung mamat yang cam kool supaya mamat cam kool tu perasan kewujudan kau sambil buat muka tahi

17.
Kau order makanan itu ini sebab gambar dekat menu cantik..tapi bila makan 3 4 sudu kau cakap tak sedap..lepas tu tak habis..lepas tu ngadu lapar..g makan kat tempat lain pulak..nak terajang muka kau siot

18.
Kau tak pandai buat tu, buat ni..tanak pegang tu, pegang ni..alasan kau kotor, jijik..habis sapa yang nak buat kan?

19.
Pakai tudung, baju kurung, manis..dalam wayang, dalam kereta, huih....bukan main sandar-sandar, peluk-peluk, ramas-ramas..baik tak payah pakai tu semua..selalu nampak kat highway

20.
Kau cerewet..kena buat semua benda macam kau nak..kalau tak sama macam kau nak, kau angin, kau merajuk, kau marah..cuba kalau kau buat kerja yang orang cerewet macam kau..muncung je mulut kau

21.
Kau merajuk ngan mak kau, kau merajuk ngan bapak kau, pakwe pun buat taek ngan kau..kau ngamok, marah, benci & merajuk..last-last kau decide kau bunuh diri..terjun dr bumbung Pavi..tapi tak mati pun..silap-silap kena buang keluarga..lagi shit hidup kau

22.
Lepak ngan sekutu gediks kau ketawa kuat kuat, buat onar..masing masing dressed up fancy nak mampos. Skali awek pakai tudung litup melintas korang pakat usya atas bawah atas bawah ramai2. pandangan jijik like 'eww she dont have style..yucks' emang gud gud la kau

23.
Mekap tebal ala ala mak ayam..atas mata tu dah macam pelangi..tambah plak bulu mata palsu..klip pah kip pah mata tu dah macam berus cat..kelopak mata tak larat nak angkat..cam sial.. satu level ngan bapok belakang lorong haji taib..

24.
Pakai baju sikit lagi nak 6pak puting..lengan himpit tetek bagi terkepit..konon nak bagi nampak lurah lebih menonjol pastuh snap gamba dari atas supaya nampak yg dalam baju tu... buat pulak muka bersyahwat sambil lidah terkeluar.. what the hell..saje menambah bilangan owang laki masuk narakka jahanam

25.
Kau buat facebook ni macam medan memperagakan diri..kau upload beribu ribu gamba muka kau je sampai 10 album.. bila ade org puji kau jawab 'ala shayer tark syomel pown..beshe beshe jew' nyampah siot,

credit to penebukkertas @ i-share.ws



Kepada mereka2 yang terasa kena pada diri mereka... fikir-fikir kan lah yer, kita ni kalau boleh bukan saja nak jadi yg terbaik dalam apa bidang yang kita ceburi, tetapi juga terbaik dalam penampilan diri dari segi penerimaan orang2 sekeliling ..agar kita tidak rasa di benci dan  di meluat.. Biar muka tak cantik , tapi perangai dan hati kita cantik....

Isnin, 9 April 2012

SIAPAKAH PEMENANG ANUGERAH KHAS JURI DI ABPBH 2011

 Anugerah Bintang Populor Berita Harian (ABPBH 2011) baru saja melabuh kan tirai nya malam tadi dengan menobat kan Aaron Aziz sebagai yang paling populor.
 Namun begitu ada se orang artis wanita yang cantik molek ini tetap pulang dengan senyuman kerana berjaya membawa pulang 1 anugerah khas juri iaitu ANUGERAH LURAH PALING DALAM ABPBH 2011.. 
  Rugi lah beb, kalau pakai dah cantik-cantik, make up berjam-jam, solat magrib tah buat ker tidak (insyaALLAH,buat kot), tiba-tiba tak menang sebarang anugerah, tambah pulak baju yang di taja bukan nya murah.Sekurang-kurang nya kena menang 1 anugerah.
  Oleh itu, untuk tidak menghampa kan saya dan peminat-peminatnya yang tercongok depan tv semata-mata kerana dia, maka pihak juri ABPBH berbesar hati untuk menganugerah kan trofi khas ni untuk.....
NEELOFA.....



  TAHNIAH LAH CIK NEELOFA YERR....

apa pun neelofa tetap anggun dan cantik, cuma pakaian nya tu agak menjolok-jolok mata, di harap agar cik neelofa dapat ambil berat sikit tentang perkara ini kerana ianya agak menggangu mata-mata nakal kami.. hehehe.... jangan mare..

Sabtu, 7 April 2012

TAHNIAH TENTERA MALAYSIA KERNA BERJYA MEMALUKAN TENTERA SINGAPURA....


   TENTERA KITA SIAP BERAK TINGGALKAN SELUAR DALAM TENGUK TV DAN TUKAR BENDERA MALAYSIA KAT BILIK KEM KOMANDEN SINGAPORE TANPA DIKESAN - SUNGGUH MEMALUKAN DAP ??

Malu sungguh Singapore apabila Komando Malaysia menceroboh masuk  Pengkalan Udara Singapura di Bukit Batok dengan menampal Stamp Malaysia pada misil dan menukarkan bendera Singapura kepada bendera Malaysia di atas meja Pegawai Memerintah Pasukan itu di Singapura. Itu belum lagi yang  dioarng siap berak , makan minum dan tenguk TV lagi dan tinggalkan seluar dalam kotor dalam almari komanden kem berkenaan. ini yang tak dilaporkan. ha ha ha...... sombong sangat ingat mereka hebat. 

Sepatutnya Menteri Dalam Negeri juga  perlu meletakkan jawatan. PAP  punya malu tidak terkira sehingga mengarahkan DAP untuk menjatuhkan kredibiliti angkatan tentera kita pula.  TOLONG SAMPAIKAN PESAN DARI KAMI WARGA TEPAK BERSULAM KEPADA LIM KIT SIANG DAN ANWAR IBRAHIM. JANGAN INGAT TENTERA SINGAPORE HEBAT SANGAT  HINGGAKAN  KAMI TAKUT DENGAN MEREKA . JANGAN DI BANGUNKAN HARIMAU YANG SEDANG TIDUR.

 ANGKATAN TENTERA MALAYSIA: Sesuatu yang kita perlu banggakan dan Perkuatkan!

"Malaysia has quietly shown Singapore over how weak it security is. Malaysia has slapped the Singapore armed forces in ways that caused it to come unstuck. The most dramatic was when Malaysia's Commandos invaded Singapore high security air missiles base in Bukit Batok overlooking the Straits of Johore and pasted Malaysian stamps on the missiles and replaced the Singapore flag on the Commanding officer's table with the Malaysian flag. Several Singapire officers resigned oe were reassigned or demoted. The major who carried it out, who is known by his nickname, Sam , is still around and in the business"
Angkatan Tentera Malaysia mempamerkan kekuatan secara senyap apabila berjaya menceroboh Pengkalan Udara Singapura di Bukit Batok dengan menampal Stamp Malaysia pada misil dan menukarkan bendera Singapura kepada bendera Malaysia di atas meja Pegawai Memerintah Pasukan itu di Singapura.
Bangga aku mendengar apabila Singapura diceroboh oleh Pasukan Komando Malaysia yyang memang sentiasa melakukan operasi Hitam untuk memperkukuhkan ketahanan Nasional National Resilent Negara. Jikalau kita merujuk di atas laporan-laporan ketenteraan dan propaganda-propaganda yang selalu dimainkan oleh Negara SINGAPURA itu yang sentiasa mendabik dada bahawa merekalah jaguh ketenteraan di Nusantara, jangan mereka lupa bahawa Angkatan Tentera Malaysia lah MERUPAKAN pasukan pertama berjaya memusnahkan ANCAMAN KOMUNIS di dunia pada era pasca penjajah.
Tiada negara di dunia yang mampu declare bahawa mereka berjaya menghapuskan KOMUNIS kecuali PASUKAN MALAYSIA. Ia belum lagi merujuk kepada misi-misi pengaman yang disertai oleh Malaysia. Pasukan Tentera Malaysia sememangnya sentiasa digeruni dan disegani KAWAN dan LAWAN. Keberanian pasukan tentera Malaysia tidak dapat dinafikan di dalam misi menyelamat Pasukan RANGER Amerika Syarikat di Mogadishu.
Peristiwa yang meragut nyawa seorang Pasukan Tentera Malaysia dan 9 mengalami cedera yang berlaku pada 3 Oktober 1993 itu mendapat perhatian dunia apanila mereka berani bergerak ke kawasan COMBAT ZONE  dan berjaya menyelamatkan Pasukan Renjer Amerika Syarikat. Sebuah majalah di Amerika Syarikat melabelkan pasukan tentera MALAYSIA sebagai "GUN SHY", mengiktiraf Pengorbanan dan keberanian Pasukan Tentera Malaysia.
Adalah salah anggapan apabila Singapura Menganggap Pasukan Tentera Malaysia disamakan dengan Pasukan Tentera di Negara Timur Tengah yang tidak pernah atau jarang sama sekali untuk melakukan Operasi Latihan kecuali Negara IRAN. Malaysia sememangnya mempunyai kekuatan dan sejarah yang sangat cemerlang di dalam peperangan . Latihan Ketenteraan adalah amat kerap dilakukan oleh Pasukan Ketenteraan Malaysia dengan menggabungkan DARAT, LAUT DAN UDARA. Sesungguhnya, askar darat kita pernah melakukan terjunan daripada Kapal Terbang / jet Pasukan Tentera Udara dan Pasukan Elit Komando Tentera Darat bersama-sama menyelam dan menggunakan Bot-bot dan kapal laut Angkatan Laut Malaysia.
Belum menceritakan detik-detik apabila askar-askar Singapura masuk ke dalam hutan tebal di Malaysia. Sememangnya Askar Malaysia sangat suka akan HUTAN TEBAL Tropika yang akan menjadi kubu kuat ATM dan menjadi mimpi ngeri bagi pasukan darat Singapura.  Harimau mengaum di sana!
Banyak lagi kelebihan tentera Malaysia ada berbanding Singapura dengan kekuatan yang sukar diramalkan bagi pihak Malaysia yang mempunyai kekuatan Jet Pejuang F18 super-HORNET dan Sukhoi yang boleh memusnahkan Sistem Pertahanan Singapura pada bila-bila masa , sementelahah menunggu jet-jet pejuang Singapura yang diTAPAKKAN di negara-negara luar seperti di Australia, Amerika syarikat dan sebagainya....
Sesungguhnya askar-askar Singapura meskipun dilatih oleh Negara Israel , hakikatnya mereka takut Mati kerana mereka adalah YOUNG OFFICER yang tiada pengalaman peperangan. ......Berbeza dengan Malaysia....yang sanggup berkorban nyawa dan badan...Hakikatnya Singapura dipertahankan oleh Askar Melayu Diraja Malaysia, Leftenan Adnan Saidin...TAMMAT- 
lim kit siang jangan mimpi nak minta bantuan SINGAPORE.....
KAN KU PERTAHANKAN NEGARA INI DARI DIJAJAH OLEH TALI BARUT SINGAPORE IAITU DAP BABI! !!!
ALLAHUAKBAR!
GEMPUR WIRA!!!
SUMBER : myhomesoil
fuhhh....berdiri bulu roma gua bila baca ni..terasa bangga sangat...so..kepada pengkhianat2 negara...RENUNG2 KAN DAN TUNGGGGUUUUUU MASA NYAA.......