PING BUSUK

Khamis, 27 Disember 2012

AMANAT HAJI HADI ..AMANAT SESAT SE SESAT SESAT NYA


Emmm.. ada sesape nak buat bantahan dengan AMANAT HAJI HADI ni. Tak der..bagus..
Aku bukan apa.. sekarang ni kan kecoh pasal benda ni, so..aku try lah dapat kan "sijil" tuk mereka-mereka yang tak tau apa ke benda yang orang-orang politik ni kecoh kan sangat.
Aku sememang nya tak setuju langsung dengan benda ni, meh kita fikir kan dari LUAR  kotak orang-orang politik.. 
sebab apa aku tak setuju... baca kat bawah nie...


Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya: 

1. percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

2. percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

3. percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

4. percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

5. percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

6. percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

7. percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

8. percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.


ok.. korang faham tak kenapa aku tak setuju . sebab nya.. apa lah BODOH sangat sampai boleh ada kepercayaan macam nie.. 
Kita ni sesama islam, sama plak tu fahaman nya.. bukan macam kat negara SYRIA contoh nya.. ada 2 fahaman berbeza.. Tak kan tu pun tak boleh nak berfikir..kesian aku nengok . 
Tapi, tak per lah.korang nya pasal lah nak sokong sape.. yang penting. aku tak kan join dengan AMANAT yang mengarut ni.
BOLEH BLAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan